משרד הפנים אישר חלוקה מחדש של כספי הארנונה בנגב

    דוד לזר No Comments on משרד הפנים אישר חלוקה מחדש של כספי הארנונה בנגב
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הפנים הודיע אמש כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הפנים, גלעד ארדן, חתמו על התוכנית לחלוקה מחדש של כספי הארנונה ליישובי דרום הארץ שיזם שר הפנים לשעבר, גדעון סער.

    מדובר על תוכנית חלוקת הגבולות המוניציפליים ל-10 יישובים בדרום, בהם דימונה, ירוחם, מצפה רמון, נווה מדבר וכסייפה.

    התוכנית שאושרה אמורה להגדיל את הכנסות הארנונה של כל אחת מהרשויות במיליוני שקלים, למשל: תקבל העיר דימונה תקבל תוספת של 10.7 מיליון שקלים מדי שנה, וירוחם תהנה מתוספת של 5.9 מיליון שקלים כל שנה.

    הצווים עליהם חתם ארדן קובעים שהמועצה האזורית רמת נגב תעביר מהכנסותיה למצפה רמון, נווה מדבר ושגב שלום. בנוסף, נקבע כי הבסיס הצבאי נבטים יועבר לתחום שיפוטה של עריית דימונה והכנסות הארנונה (אשר ייגבו לראשונה) יחולקו בין הרשויות: דימונה, ערד, כסייפה, מיתר ערערה ואל קאסום.

    ממשרד הפנים נמסר כי "המשמעות של אישור התוכנית החדשה היא כי החל מ-1 בינואר 2015, ייהנו הרשויות שנכללו בוועדות החקירה לחלוקת הכנסות, ממקורות הכנסה חדשים בהיקף של מיליוני שקלים – כספים שיסייעו להם במתן שירותים טובים יותר לתושביהן. סך כל ההכנסות שיתווספו לרשויות הוא כ-33 מיליון שקל מדי שנה".

    השר ארדן אמר כי "התוכנית שמה סוף לעוול היסטורי, ותחלק את ההכנסות באופן צודק עם מתן דגש לחיזוק היישובים הזקוקים לכך. חובתנו להשקיע יותר ביישובי הדרום, כיוון שכל שקל שמתווסף לתקציב הרשויות מגיע להשקעה בכל ילד ביישובים אלה. בכוונתי להרחיב את תוכנית חלוקת הגבולות המוניציפליים וליישמה בכל רחבי המדינה".



    0 תגובות